Veel gestelde vragen

Hoe kan ik artikelen online bestellen?

In slechts een paar eenvoudige stappen kun je artikelen van onze webshop bestellen:

  • Controleer je bestelling en voer je persoonlijke gegevens in
  • Voeg de artikelen toe aan je winkelwagen
  • Ga naar je winkelwagen en bestel de artikelen door op de knop “Doorgaan afrekenen” te klikken
  • Betaal met iDEAL, Creditcard, PayPal, Klarna achteraf of boek het over van je bank.
  • Je ontvangt na betaling een bevestiging per e-mail, controleer je postvak met ongewenste e-mail als je de mail niet binnen een half uur hebt ontvangen
  • Zodra de artikelen verzonden zijn krijg je een verzendbevestiging met Track & Tracé code

Ik heb producten in mijn winkelwagen geplaatst. Hoe kan ik afrekenen?

Klik hiervoor op het icoontje van de winkelwagen . Op deze pagina kun je op de button “Doorgaan afrekenen” klikken. Daarna vul je jouw gegevens in en kun je betalen. Na betaling is de aankoop definitief.

Zijn artikelen in mijn winkelwagen voor mij gereserveerd?

De artikelen die wij online aanbieden hebben een gelimiteerde beschikbaarheid en worden niet gereserveerd in je winkelmand. Het zou daarom kunnen dat artikelen uitverkocht raken, ook als ze al in je winkelwagen zitten. Je krijgt dan een melding in de winkelwagen dat het product niet meer beschikbaar is.

Waarom kan ik de aantallen van een artikel niet aanpassen?

Sommige artikelen in onze webshop hebben een vaste besteleenheid per bestelling. Dit gezien de afmetingen van het pakket of de verzendwijze hiervoor. Daarnaast willen wij er graag voor zorgen dat er voldoende artikelen beschikbaar zijn en iedereen een gelijke kans heeft deze te bestellen. Indien je een artikel meer wil bestellen dan de besteleenheid mogelijk maakt, dan kun je dit in verschillende bestellingen doen. De verzendkosten gelden dan voor elke bestelling individueel.

Waar kan ik de voorraadstatus vinden van een artikel?

We tonen een van deze drie statussen bij een artikel op de productdetailpagina:

  • Op Voorraad
  • In Nabestelling
  • Uitverkocht

Artikelen in de webshop zijn in beperkte hoeveelheid beschikbaar. Als een artikel is uitverkocht dan is het niet meer beschikbaar. Elke week worden nieuwe online deals toegevoegd.

Kan ik mijn geplaatste bestelling wijzigen of annuleren?

Helaas is het niet mogelijk om een eenmaal geplaatste bestelling te wijzigen of te annuleren. Wel is het natuurlijk mogelijk producten te retourneren, het zo- genaamde herroeping. De retourvoorwaarden vind je hier.

Welke betaalmethodes kan ik gebruiken?

Op dit moment kun je betalen met iDEAL , Creditcard (Mastercard/Visa), Klarna achteraf en overboeking van je bank. Wanneer je kiest voor de betaalmethode Creditcard, Klarna of Overboeking bank, als het geld binnen is wordt met de start levering van de producten begonnen.

Wat doe ik als een betaling mislukt is of geweigerd?

Als je betaling geweigerd is, wordt jouw bestelling automatisch geannuleerd. Wil je de bestelling toch ontvangen? Plaats de bestelling dan opnieuw en kies eventueel een andere betaalmethode.

Ik heb nog geen orderbevestiging ontvangen. Is mijn order wel goed doorgekomen?

De aankoop is gelukt als de betaling geslaagd is. Het kan tot een half uur duren voordat je per e-mail een bevestiging ontvangt. Let op: de bevestiging kan ook in je spam inbox komen. Voeg noreply@Makra-Shop.nl toe aan de lijst met veilige afzenders zodat je de reserveringsbevestiging in je inbox ontvangt en niet in je spam-inbox. Heb je geen e-mail ontvangen en is het aankoopbedrag wel afgeschreven? Neem dan contact op met Makra-Shop klantenservice via het contactformulier.

Is er een minimum bestelbedrag voor een online bestelling?

Op dit moment geldt geen minimum bestelbedrag op online orders.

Kan ik een cadeaukaart gebruiken om mee te betalen?

Het is op dit moment nog niet mogelijk om online te betalen met cadeaukaarten.

Kan ik een account aanmaken?

Het is mogelijk om een account aan te maken. Bij een volgende bestelling kan je inloggen in je account en kun je de volgende bestelling doen. Je kunt je bestelling bekijken via Mijn bestellingen.

Zijn de prijzen inclusief BTW?

Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Bezorgen

Welke bezorgopties heb ik?

Je pakketje wordt verzonden via UPS, PostNL of DPD (voor grotere en/of zwaardere pakketten). Dit wordt automatisch gekozen op basis van de afmetingen en gewicht en heeft geen invloed op de levertijd.

Wat zijn de verzendkosten?

De standaard verzendkosten zijn €5,99 per bestelling, Boven € 75,00 zijn er geen verzendkosten verschuldigd. Voor grotere en/of zwaardere producten worden hogere verzendkosten in rekening gebracht. Indien je meerdere producten bestelt geldt het hoogste tarief voor de hele bestelling.

Kan ik kiezen op welke dag mijn bestelling bezorgd wordt?

Zodra je bestelling is verzonden ontvang je een track & trace code via de e-mail. Met de link in die e-mail kun je het bezorgmoment aanpassen.

Wat is de status van mijn bestelling?

Je kunt de status van je bestelling hier vinden. Als je pakketje overgedragen is aan de bezorgdienst, ontvang je een Track & Trace link per email. Hiermee kun je je pakketje volgen.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Je bestelling wordt binnen 2-3 werkdagen afgeleverd. Je kunt je pakketje volgen via de Track & Trace link, die je per mail ontvangt zodra je pakketje is overgedragen aan de bezorgdienst.

Kan ik mijn online bestelling afhalen in de winkel?

Het is op dit moment niet mogelijk je online bestelling af te halen in de winkel.

Kan ik mijn bezorgadres nog wijzigen nadat ik besteld heb?

Helaas is het op dit moment niet mogelijk je bezorgadres te wijzigen. In sommige gevallen is het nog mogelijk om het bezorgadres aan te passen via de track & trace code die je per e-mail ontvangt zodra jouw pakket verzonden is.

Wat kan ik doen als ik mijn bestelling niet kan aannemen?

Via de Track & Trace link in je email kun je een nieuw bezorgmoment of andere bezorglocatie kiezen. Als je niet thuis bent bij bezorging dan wordt je pakket afgegeven bij de buren of bij een UPS-, PostNL-, DPD-punt in de buurt. UPS, PostNL of DPD laat natuurlijk een kaartje of een mailtje voor je achter met een ‘niet-thuiscode’. Met deze code kun je zien waar je je pakket kunt ophalen.

Wat doe ik als mijn bestelling niet compleet is, of niet geleverd is?

Neem hiervoor contact op met Makra-Shop klantenservice via het contactformulier. Vermeld het ordernummer en voeg er een duidelijke beschrijving of foto toe.

Kan mijn bestelling worden bezorgd op een buitenlands adres?

Op dit moment is de Makra-Shop alleen beschikbaar in België, Duitsland, Nederland en bezorgen wij alleen in België, Duitsland, Nederland.

Retourneren

Je hebt het recht om binnen 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na ontvangst van je bestelling. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen.

Hoe werkt het:

  • Stop het ongebruikte en onbeschadigde product in de originele verpakking indien redelijkerwijs mogelijk.
  • Zoek je bestelling via Mijn bestellingen en klik op Retour aanmelden.
  • Download en print het retourformulier en vul de ontbrekende gegevens in. Heb je geen printer? Schrijf dan alle benodigde gegevens op.
  • Verpak het artikel en het retourformulier samen in een geschikte doos of verzendzak.
  • Vermeld het retouradres (deze vind je op het retourformulier) op het pakket of maak een verzendlabel aan met dit adres bij een vervoerder naar keuze.
  • Ga naar de vervoerder en geef het pakket af, de verzendkosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening.
  • Let op: voor het retourneren van grote en/of zware producten die niet met UPS, PostNL of DPD verstuurd zijn, dient een afspraak gemaakt te worden. Neem dan contact op met de klantenservice via het contactformulier.

Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Wat doe ik als mijn product of pakketje beschadigd of defect is?

Neem dan contact op met Makra-Shop klantenservice via het contactformulier.

Vermeld het ordernummer en voeg foto’s en/of een video toe waarop de beschadiging of het defect duidelijk zichtbaar is.

Wat zijn de retourkosten?

De kosten van retourneren zijn voor uw eigen rekening en zijn afhankelijk van de vervoerder die je kiest. Je kunt zelf een vervoerder kiezen.

Wat is de retourtermijn?

Na ontvangst van de gehele bestelling heb je 14 dagen de tijd om te herroepen. Na herroeping heb je 14 dagen de tijd om de producten terug te sturen. Wil je je bestelling retourneren? Volg dan de stappen zoals hierboven beschreven.

Wat zijn de voorwaarden bij retourneren?

Binnen de retourtermijn kun je de producten redelijkerwijs uitproberen om te kijken of je er blij mee bent. Je mag hierbij het product bekijken en inspecteren, net zoals dat in de winkel zou mogen. Je mag het artikel niet volledig in gebruik nemen als je nog niet weet of je het houdt. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. De kosten van retourzending zijn voor eigen rekening.

Hoe werkt de terugbetaling bij retourneren en hoelang duurt dit?

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd.

Kan ik een artikel ruilen?

Als je een artikel wilt ruilen dien je het artikel te retourneren en een nieuwe bestelling te plaatsen. Hou er wel rekening mee dat artikelen beperkt online te koop zijn. Ruilen is niet meer mogelijk als het artikel is uitverkocht of de looptijd verstreken is.

Overige vragen :

Waarom bieden jullie maar een beperkt aantal producten online aan?

Op dit moment bieden wij per week een speciaal geselecteerd assortiment aan. Artikelen die passen bij wat je van Makra-Shop gewend bent: laagste prijs en verrassend aanbod. Wij kijken continu of we ons online assortiment kunnen uitbreiden.

Hoe komt het dat een product al verkocht is?

In de Makra-Shop webshop geldt op=op. We streven ernaar voldoende voorraad te hebben, maar het kan voorkomen dat een product wegens succes al snel uitverkocht is. Via de website, nieuwsbrief en social media blijf je iedere week op de hoogte van de nieuwe deals en mis je nooit een aanbieding.

Garantie en klachten :

Garantie

Wanneer een artikel bij normaal gebruik binnen de verwachte levensduur stuk gaat, hanteert Action hiervoor de wettelijke garantietermijn. Wat je mag verwachten verschilt per product. Van belang is onder andere de prijs, het soort product, het merk, de normale levensduur en wat er op de verpakking staat. Normale gebruiksslijtage valt niet onder de garantie. Voor sommige artikelen geldt aanvullende fabrieksgarantie. Dit staat dan aangegeven op de productpagina en op de verpakking van het artikel. Gaat het product kapot binnen de garantie tijd na aankoop, dan is deze mogelijk ondeugdelijk en zoeken wij graag naar een passende oplossing. Gaat het product na de garantie tijd of langer kapot, dan dien je zelf aan te tonen dat het product ondeugdelijk is. Als je aanspraak wilt maken op garantie dien je in het bezit zijn van een aankoopbewijs. Dit kan de orderbevestiging of een transactiebewijs zijn. Neem contact op met onze klantenservice via het contactformulier.

Klachten

Heb je een klacht? Geef die aan ons door. Klachten kunnen ons helpen om onze artikelen en/of service te verbeteren. Je kunt je klacht doorgeven via onze klantenservice. Wij geven binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie op je klacht. Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Contact

Heb je nog vragen of opmerkingen? Neem bij voorkeur contact op via ons contactformulier of via onderstaande contactgegevens.

Makra’s Webshop

Gebouw Torenblik

Willem Alexanderlaan 38, 7671 RR Vriezenveen

Telefoonnummer: 0546-563672

Openingstijden (maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag van 10:00 – 15:00 en zaterdag van 10:00 – 14:00)

Online contactformulier: https://www.makra-shop.nl/contact-form-klant-serv

Email: klantenservice@makra-shop.nl

KvK-nummer: 08103501 Enschede

Btw-identificatienummer: NL001291021B29

Bekijk nieuwste producten

Volg ons op

Facebook

Instagram

Scroll naar boven
Geverifieerd door MonsterInsights